Geoblog.pl    Krakowianki    Podróże    Gwatemala 2014    Na tropie Indian

Na tropie Indian

Gwatemala
Gwatemala, San Antonio Palopó

Aby uniknąć nieprzyjemnego rejsu po wzburzonym jeziorze, łapiemy wczesną łódkę do Panachajel. Na nic się zdaje nasza przezorność, bo pan sternik postanawia dziś pobić rekord osiąganej prędkości i tym samym poobijać wszystkim tyłki. Gwatemalki mają, delikatnie rzecz ujmując, więcej ciała niż my i jakoś lepiej to znoszą. Obolałe łapiemy pick - upa , który za 5 quetzali zawozi nas do odległego indiańskiego miasteczka San Antonio Palopó.
To co wyróżnia Indianki z plemienia Cakchiquel zamieszkujące wioskę to ich strój. Wszystkie ,jak jeden mąż, ubierają się na niebiesko i faktycznie robi to niesamowite wrażenie.
Akurat odbywa się msza. Ładujemy się do środka kościoła w momencie, gdy wszyscy przekazują sobie znak pokoju. Niespodziewanie stajemy się największą atrakcją - wszyscy rzucają się na nas, żeby uścisnąć nam dłoń.
W San Antonio Palopo odwiedzamy jeszcze cmentarz, co to w ogóle cmentarza nie przypomina. Kolorowy i radosny.
Potem jedziemy do Santa Katarina Palopo oraz Santa Cruz, ale to San Antonio wywarło dziś na nas największe wrażenie i właśnie to miejsce gorąco polecamy.
Spalone słońcem wracamy po około 8 godzinach i od razu wpadamy na naszego "starego" przyjaciela Fredericka, uznajemy to za przeznaczenie i umawiamy się na wieczorne piwo.