Geoblog.pl    Krakowianki    Podróże    Kuba 2009    La Habana

La Habana

Kuba
Kuba, Havana

Ale zesmy sie przed wyjazdem nasluchaly, ze odprawa paszportowa na Kubie trwa godzinami, wpuszcza Cie lub nie... Pan celnik po rzuceniu okiem na nasze dokumenty mowi kazdej z nas "you're beautiful" i otwiera pancerne drzwi ( ale nie gwarantujemy ze kazdemu pojdzie tak latwo)
Teraz tylko wymiana pieniedzy. Dla niezorientowanych - na Kubie sa w obiegu dwie waluty: peso convertible (CUC) - dla turystow i peso cubano (CUP) - dla lokalnych. 1 CUC = ok. 1 EURO = 25 CUP. Ceny dla turystow a dla lokalnych dzieli przepasc. Nic dziwnego skoro przecietny Kubanczyk zarabia 20 dolarow miesiecznie. Teoretycznie turysci nie znajda zbyt wielu miejsc gdzie mozna zaplacic lokalna waluta ale i tak postanowilysmy troche jej zdobyc.
Nasz pierwszy duzy wydatek taksowka z lotniska (20 CUC) ktora wiezie nas do zarezerwowanej wczesniej casa particular ( nie mozna wjechac na Kube bez wykupionego wczesniej 2 - dniowego noclegu w hotelu lub innym miejscu aprobowanym przez rzad) My wybieramy casa particular (pokoje wynajmowane przez kubanska rodzine) gdyz po pierwsze to tania opcja, po drugie mozna blizej poznac Kubanczykow i ich zwyczaje. Nasza Casa Iraida miesci sie w dzielnicy Vedado (dzielnica ambasad) a jej wlascicielka Iraida:) jest straszna gadula a z zawodu psychologiem. Dostajemy od niej mnostwo cennych wskazowek i wyruszamy w miasto.
Spacer La Rampa (glowna ulica dzielnicy) i pierwsza udana!!!!! proba zaplaty w lokalnych pieniadzach. Kupujemy po kawalku pizzy po 2 CUP (obliczamy ze to okolo 20 groszy:)). Potem lody w Copelli - ponoc najwiekszej lodziarni na swiecie obslugujacej dziennie 30 tys osob. Co prawda dostalysmy zupenie inne smaki niz zamawialysmy, ale chyba na Kubie tak to juz jest.
Idziemy na Malecon - slynna promenade, miejsce wieczornych spotkan Hawanczykow. Robi sie ciemno, w Havanie prawie w ogole nie ma latarni, wiec konczymy na mojito w przydroznym barze.