Geoblog.pl    Krakowianki    Podróże    Kuba 2009    na granicy prawa....

na granicy prawa....

Kuba
Kuba, Cayo Las Brujas

Nadszedl dzien naszej nielegalnej wyprawy do Cayo Las Brujas. Obladowane "walowka" na caly dzien wsiadamy do starej Lady i ustalamy plan dzialania z kierowca. Nazywa sie Roman Rodriquez Castro i w razie kontroli mamy mowic ze mama Ewy studiowala z jego tata w Warszawie. Z lekkim stresem, ale bez wiekszych problemow przekraczamy punkt kontroli paszportowej. UFfff... Jedziemy! Nie mija jednak 30 sekund i zatrzymuje nas kolejny straznik. Juz myslimy ze trzeba bedzie zawrocic, a to tylko komendant policji dowiedzial sie, ze ktos jedzie w tamta strone i prosi, zeby go podrzucic. Nasz kunszt aktorski nie zna granic, przez cala droge - 50 km - gawedzimy z poznanym chwile wczesniej Kubanczykiem, jakbysmy sie znali cale zycie. Komendant najwyrazniej nie zauwaza niczego podejrzanego i szczesliwie docieramy na upagniona plaze zwana przez Kubanczykow Las Salinas ( inna nazwa las Brujas). Na plazy nie ma prawie nikogo oprocz nas, palm z mango i krabow.
Wieczorem zwiedzamy kosciol w Remedios - warta zobaczenia rzezba ciezarnej!!!! madonny. Ku naszemu zdziwieniu po mszy piekny barokowy oltarz zostaje przesloniety rzutnikiem i odbywa sie projekcja holywoodzkiego filmu z Tomem Hanksem w roli glownej. To mozliwe jest tylko na Kubie....